Potrošačka kultura vodi ka ekološkoj katastrofi

Nezavisna organizacija za zaštitu prirodne sredine,
WorldWatch institut, objavila je redovni godišnji izveštaj
“Stanje sveta”, koji se ovaj put usredsredjuje na potrebu
da se promeni globalna potrošačka kultura
i ukaže na važnost održivog razvoja.


Iako su mnoge zemlje počele da obraćaju pažnju na zaštitu ekološkog sistema,
većina je i dalje usredsredjena na potrošnju, navodi se u novoj studiji i dodaje
da vrednosti moraju da promene mesta na listi prioriteta kako bi se izbeglo
dalje uništavanje prirodne sredine.

Kris Flavin, predsednik WorldWatch instituta u Vašingtonu: 

“Svet je načinio ogroman pomak u smislu promene politike, investiranja u nove tehnologije i podizanja svesti o problemima zaštite prirodne sredine uopšte. Medjutim, smatramo da je veliki deo koji nedostaje promena kulture ljudi, koja treba da se udalji od potrošačke i približi kulturi održivosti”. 

Sjedinjene Države su na prvom mestu u svetu po potrošnji,
kaže Erik Asadurijan, direktor studije. 

Samo Amerika konzumira jednu trećinu svetskih resursa”. 

On dodaje da mediji, obrazovni sistem, biznisi i vlade moraju da iniciraju promenu, mada su mnoge promene već implementirane. 

“Tokom godine, kada je Mišel Obama promovisala baštovanstvo,
seme za sadjenje je bilo rasprodato”. 


Holivudski filmovi, kao npr. “Avatar”, takodje skreću pažnju na ekologiju, a i velike firme su napravile pozitivan iskorak, kaže Flavin i posebno izdvaja mega-lanac potrošačke robe, Volmart. 

“S jedne strane, biznis model Volmarta je zasnovan na potrošnji.
Ali s druge strane ta kompanija je preduzela drastične mere u proteklih nekoliko
godina kako bi integrisala ekološki održive proizvode ne samo u svojim prodavnicama,
već i u lancu snabdevanja”. 


Flavin kaže da Volmart traži snabdevače koji se drže ‘zelenih’ principa. Ipak, ne slažu se svi da potrošnja mora da se smanji.Petrik Majkl iz konzervativnog Kejto instituta ne smatra da je potrošnja problem zagadjenja prirodne sredine i kaže da ekolozi već decenijama predvidjaju isti, tragičan, ishod. 

“Da je populacija toliko brojna da će doći do populacijskog kraha, da će nestati hrane ukoliko nešto ne promenimo. Ispostavilo se da to nije istina”.

 

Verski lideri, poput Pape Benedikta XVI, podsećaju vernike da potrošnja
nije put ka pronalaženju smisla života, dok Asadurijan insistira na činjenici
da novac ne kupuje sreću. 

“Ukoliko nastavimo da merimo sreću kroz ono što konzumiramo
to će nas dovesti do tragičnog kraja”. 

Petrik Majkl iz Kejto instituta tvrdi da verski lideri i filmovi imaju kratkoročan uticaj,
ali WorldWatch se sa tim ne slaže. Osim “Avatara”,
Asadurijan pominje i jedan od najpopularniji animiranih filmova u istoriji, “Voli”.

“Pozadina (filma) je potrošačka kultura dovedena do ekstrema. Svet je bukvalno uništila korporacija pod nazivom “kupujte na veliko”,
a jedini preživeli su nekoliko debelih ljudi koji lebde po svemiru”. 


Tu si i reklame, koje podstiču potrošače, počinjući od male dece.
Asadurijan ukazuje da jedan odsto svetskog ekonomskog dohotka
odlazi na reklame i zaključuje da globalna ekonomija mora da usvoji održiv
sistem proizvodnje sada, pre nego što socijalni i ekološki problemi postanu nesavladivi. 

Izvor: VOA - 'Otvoreni studio' Glasa Amerike.


Video: Potrošačka kultura vodi ka ekološkoj katastrofi
Ne vidite video ? Link   
Related Posts with Thumbnails
| | Prethodni | Sledeći

Komentari

Re: Potrošačka kultura vodi ka ekološkoj katastrofi

dmc | 05. 02. 2010.

Ne treba biti analiticar i matematicar da shvatis da ako se ovakvo stanje nastavi, MORA Definitivno doci do kraha ekosistema, samim tim i civilizacije, na stranu svake teorije o 2012 ili kraju sveta, ovim putem, kraj smo odavno sebi odredili.... Pozdrav

Dodaj komentar





Komentar će biti proveren pre nego što se objavi.

Zapamti me